RSS
Cinta yang disemadikan tak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pastikan sembuh selagi IMAN terselit di dada. .:Ryu Watanabe:.

Aku Terlalu Sayang DIA...

Aku terlampau sayang sangat kat DIA. Penyayang sifatnya.Betul ni..... tak tipu! Pure cinta lah nak dikategorikan tu. Apa taknya masa aku susah, minta tolong sajalah pada DIA . Sure akan datang bantuan. Bila aku susah hati, boleh terus mengadu kat DIA. Yang bestnya tu, bila aku dah mengadu kat DIA, terasa aman aje. For sure lah....KEKASIH kan!.. Ish... beruntung betul dapat KEKASIH macam ni. Tak pernah nak sakitkan hati aku. Bila-bila masa jer aku boleh contact DIA. Yang seronok tu, sebab memang betul rasa DIA tu dekat kat hati ni!. Ye la... cinta punya pasal kan... DIA tak kisah pun kalau aku tak ingatkan DIA, tapi rugilah aku. Sebab kalau aku ingat dan contact je DIA, sure macam-macam yang aku dapat. Tak kira, material ke, spiritual ke....emmmm memang KEKASIH sejati lah tu! Bila aku rindu kat DIA, baca jer surat-surat yang DIA bagi tu. Macam-macam nasihat ada dalam tu. Siap bagi example lagi nak suruh aku faham. Sebelum ni, aku pernah gak frust. Memang sedih giler la masa tu. Ye la... cinta bagai nak rak, tetiba putus begitu saja. Uwaaaa....

Tapi KEKASIH aku yg ni lain, DIA tak kisah pun dengan cerita aku frust tu. Siap bagi semangat lagi. DIA tak cemburu pun. Cuma aku yang selalu cemburu dengan DIA, sebab ramai yang jatuh cinta dengan DIA. So, aku pun kenalah usaha betul-betul... Kata orang putih....what U give... U get back.... so, kalau aku usaha lebih sikit, aku dapat lebih la kan?... KEKASIH aku ni baik sangat. Perfect!. Tu yang kadang-kadang aku tengah malam.....pukul 3-4 pagi, kalau aku terjaga, aku sure akan contact DIA. Rindu lah!!

Sebenarnya KEKASIH aku ni kaya tau.... millionaire... billionaire....dan entah apa-apa naire lg. Tu yg pemurah sangat. Semua keperluan hidup aku, DIA yang support.... Percaya tak???!!... Free of charge.... Tapi aku tak sedap hati laa..... Mesti la kena hargai apa yang DIA bagi tu kan?.. Mak aku kata, kalau orang dah bagi, suka ke tak suka, amik aje la..... Lepas tu pandai-pandai la membalas budi.... Jadi, tu yang buat aku sanggup berkorban apa saja...... cewwwaahh!!.. DIA suruh aku belajar sesungguh.. Kalau boleh belajar semua ilmu... sebab KEKASIH aku ni mmg cerdik + bijak + genius etc..... DIA kata, tanpa ilmu, setiap amal yg aku buat semua sia-sia. DIA pun tambah sayang kat aku kalau aku rajin belajar.

Malu la sebenarnya nak cakap ni... Ermmmmm......aku sebenarnya belum pernah jumpa DIA lagi pun. Belum bersedia la... tapi KEKASIH aku ni dah janji, satu hari nanti, mesti kami akan bertemu. Sekarang menghitung hari la aku ni....tapi kecut perut gak!. Takut!. Maklum lah...tak pernah jumpa. Aku mesti prepare awal-awal daripada surat yang ada tu, aku tahu apa yg DIA suka, dan tak suka. Mesti la aku nak buat apa yang DIA suka, so that, DIA tambah-tambah sayang la kat aku kan..??..Tak per laa.... berkorban sekarang, sebab DIA dh janji, siapa yang DIA sayang, DIA bagi hadiah special yg aku sendiri tak pernah terfikir pun!.. Isssyyyy...... Rindu sangat dah ni..!!

"KEKASIH ku.....aku berjanji, aku akan pertahankan cinta suci ini....walau nyawa digalang gantikan, menggadaikan cinta teragung ini, tidak sama sekali... walaupun tak pernah berjumpa, aku tetap bahagia...... Itu lah KEKASIH ku..... ALLAH SWT..... Cinta Teragungku......"

~ryu watanabe~

0 comments: